Hava Durumu

HAYDİ GELİN...

Yazının Giriş Tarihi: 20.05.2026 16:11
Yazının Güncellenme Tarihi: 13.05.2026 16:12

"Şunu da yapsan neyin eksilirdi sanki" dedi arkadaşı.
Çok fazla duydu bu sözü hayatında. Hatta belki mütemadiyen her gün. Lakin ısınamıyordu bu terkibe
bir türlü. Ters geliyordu nedense. Bir şey yapıyorsun başka bir şey eksiliyor veya bir şey yapmıyorsun
başka bir şey eksilmiyor..
Düşündü, düşündü ve yine düşündü bunun ona niye ters geldiğini. Ve dedi ki kendi kendine o zaman
konuyu bir de tersinden düşünelim. Yani niye eksilmeye odaklanıyoruz ki diye aklından geçti. Ama
herkes bunu kullanıyor tartılarında ve tartışmalarında. Sanki bir organizasyon planlı olarak herkesin
eksilme üzerinden düşünmesini, taşınmasını, tartmasını ve tartışmasını istiyordu. Buna insanların
alışması ve kolaylıkla kabul etmesi için ne gerekiyorsa yapılmış ve sonuç alınmıştı. İnsanlar artık hep
eksilme üzerinden, kaygı ve korkuya gark olmuş artırmak için gayret göstermeyi bırakın , akıllarına
bile getirmiyorlardı.
Peki neydi eksilen, bitmesinden korkulan ve imtina edilen.
Herhangi bir fiilin gerçekleşmesi durumunda muhatabına fayda temin ve tesis edilmiş ise senden
hiçbir şey eksilmez. Artmaz da. Sabit, yani milletin ağzına pelesenk olmuş ama dilimizle hiç alakası
olmayan bir kelime ile "stabil" kalır. Böyle olunca da "aman deyim eksilmesin, neyin eksilir ki "
diyenler mutlu olur. Ya kendinden bir şey eksilmeyen ne hisseder?. Eee o da mutlu olur. Zira razıdır
ve fittir bu duruma. Öyle kayıtlıdır bu his bilinçaltına, göze, kulağa, eline hatta koluna.

Aslında muhatabına fayda temin ve tesis etmiş her fiil için düşünülmesi gereken, bilincin altına ve
gözün önüne alınması gereken yegane his "bana ne kazandırır veya ona ne kazandırır " olmalı.
Zira kaybetme ve eksilme merkezli fiiller insanı otomatik olarak metezoruya yöneltir. Yani üstünkörü
,yapıvereyim de kurtulayım gibi kaçışlardan daha ileriye gitmez. Fiilerdeki his, kazanma veya artırma
merkezli olursa, fiil daha itinalı, itibarlı ve istekli şekilde yapılır. Bu şekilde yapılmaya devam eden
fiiller kişiyi bırakmak istemez ve giderse arkasından ağlar.
Metezoru yok, yapıvereyim de kurtulayım yok. Sonuçta hem fail hem de muhatabı birlikte kazanır ve
artırır. Eksilme ,sabit, stabil v.b. tüm menfi hisler ortada görünmez bile .
Gelin, gelsinler, gelebilirler, sen ve siz de gelebilirsiniz... nereye?..

Daima müspet, herkesin kazanması ve artırması merkezli hissetmeye ve bu şekilde hareket etmeye..

Haydi ...

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
Yükleniyor..
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.